FAQ

Var hittar jag mitt lägenhetsnummer? – Det finns i dagsläget två parallella system för lägenhetsnumrering, dels ett tresiffrigt (t.ex. 073 eller 159) internt i föreningen och dels skatteverkets fyrsiffriga (t.ex. 1202). Båda numren hittar du på din hyres- respektive avgiftsavi. Det interna numret står även på utsidan av ytterdörren. Vet du det ena numret kan du hitta den andra i denna lista.

Hur ändrar jag namnet på dörren och i porten? – Kontakta vår tekniska förvaltare Etcon.

Hur gör jag för att få hyra ut i andra hand?– Se lägenheten.

Jag tänkte bygga om köket och vad skall jag tänka på då? – Se stadgar i första hand. Det är inte tillåtet att ändra vatten, avlopp eller ventilation utan styrelsens tillstånd. Vad gäller gamla vitvaror och byggavfall får det inte kastas i återvinningsrummet, utan måste lämnas på någon av kommunens återvinningsstationer.

Jag saknar bokningscylinder till tvättstugan. – Ring i första hand säljaren av lägenheten annars kontakta styrelsen.

Jag vill ställa mig i kö för parkeringsplats, bil- eller mcgarage. – Se garage och parkeringplatser.

Jag behöver kopiera extranycklar. – För nycklar till porten, tvättstugan och återvinningsrummet kan du kontakta styrelsen. Ange namn, lägenhetsnummer och nyckelnummer.

Var ställer jag min cykel. – Cykelstall finns till höger utanför entrén vid port 2, mellan port 6 och 8 samt på baksidan av port 32.

TV och bredband? – Föreningen har ett gruppavtal med Ownit. Läs om hur du ansluter dig.

Störningsjour? – Nej, någon sådan är vi inte ansluten till. Men om ni vet att ni skall ha en fest hemma ber vi er att i god tid innan berätta detta för era grannar med en lapp i trappen eller varför inte personlig kontakt. Det är ju så att kvällsvanor kan skilja sig nämnvärt, någon skall kanske upp och jobba tidigt och en annan tycker att höga ljud är mycket störande. Vår uppfattning är att man agerar och informerar som man själv skulle ha önskat att en annan boende gjort. Om störningen är återkommande kontakta styrelsen.