Felanmälan

Kundtjänst

Felanmälan görs till SBCs kundtjänst på telefon 0771 – 722 722. Kundtjänst har öppet mellan kl 7.00 och 21.00 på vardagar. Felanmälan kan också skickas in med mail till kundtjanst@sbc.se. Ange alltid namn, telefonnummer och en bra beskrivning av vad och var felet är.

Felanmälan görs av dig som upptäcker ett fel någonstans på fastigheten, t.ex. en vattenläcka i tvättstugan eller en trasig lampa på gården. Felanmälan bör göras av den som upptäckt felet, så att beskrivning av felet och dess placering framförs direkt till SBCs kundtjänst. När felanmälan är mottagen av SBC åtgärdas felet beroende på hur allvarligt det är direkt eller i och med ronderingen som sker en gång per vecka

Jour

Upptäcker du ett akut fel en kväll eller på helgen där det finns risk att människor skadas eller att skador på fastigheten förvärras (ex. vattenläckage eller strömförande elinstallation) ska du ringa jouren. Den sköts av SBC och nås på 08 – 18 70 00.

Hiss

Vid problem med hissen på Lina Sandells plan 2 ringer du Kones felanmälan på 0771 – 50 00 00.